вівторок, 4 травня 2021 р.

Переваги і недоліки цифрової революції в радіомовленні.

 

5 травня 2021р.

Предмет: Технології.

Урок 38, 39 : Переваги і недоліки цифрової революції в радіомовленні.

       Цифрова революція покращить якiсть радiосигналу i збільшить кiлькiсть радiостанцiй, але при цьому створить проблеми. Зокрема, невеликим радiостанцiям прийдеться нелегко знаходити засоби для iснування через обмеженість рекламного ринку. Перехiд на цифрове мовлення не тiльки в силi покращити якiсть отримуваного сигналу, а й дозволить приймати його у важкодоступних регiонах країни. Але з іншого боку, цифрова революція має й серйознi недоліки. Так, демонструючи багатоманітність i широкий вибiр, цифрова революція, стандартом якої буде iснування 500-600 станцiй, може призвести до згортання рекламного ринку. Цифровiзацiя, себто цифрова революція, змiнює суть взаємодії радiо та аудиторії, створюючи новi можливостi для мовника, рекламодавця та слухача. Схожа трансформація чекає радіо і зараз – правда, мало хто може «намалювати» єдино вірний сценарій цих «тектонічних» змін.

Ось лише деякі з гіпотез того, що чекає світову індустрію радіомовлення найближчі 35 років.

      По-перше, значно розширюються можливості «прийому» звичних радіопрограм – традиційний FM-ресівер в майбутньому залишиться лише одним з багатьох пристроїв, за допомогою яких «класична» радіопрограма потрапляє до споживача. До речі, слухачеві – це показують багато досліджень – не дуже важливо, який саме пристрій він використовує для контакту з радіобрендом. Важливіше зручність інтерфейсу для взаємодії, швидкiсть доступу, умовна «безкоштовність» здобуття контенту.

      По-друге, цифрові технології створюють нові «середовища» для функціонування різних проявів радіо-бренду: текст, графіка, відео, можливість слухачам впливати на хід програми. Доступні ресурси мультимедіа активно використовуються всіма брендами для розширення «досвіду» взаємодії з ними – радіо не є виключенням. При цьому традиційне радіо залишається базовим «скелетом», на яке можуть бути уміло «нанизані» найрізноманітніші мультимедійні «трюки». Нарешті, міняється і сама поведінка аудиторії. Традиційне – лінійне – використання радіо поки що домінує. Інтернет як універсальна транспортна система робить комунікацію радіо і слухача все більш і більш зручною. Модель «труби» (я говорю – ти слухаєш) доповнюється моделлю «перехресних потоків» (я сам обираю контент з того, що пропонує мені радіо, слухаю, коли це зручно мені, і як слухач отримую «важелі» впливу на програмування моєї станції). 

       Запровадження у першій декаді 21 століття цифрової радіотрансляції (ЦРТ) сприяло появі нових, раніше неврахованих можливостей розвитку мас-медіа. Технічні фахівці в галузі впровадження ЦРТ роблять все можливе для того, щоб радіотрансляції стали легко доступними коли завгодно, де завгодно і для кого завгодно. Все це вимагає формування нової споживчої інфраструктури ЦРТ. Окрім цього, суттєвою перешкодою на шляху впровадження ЦРТ стає недостатня комп’ютерна грамотність при застосуванні інформаційної техніки такого рівня.

      Нинішнім основним завданням у впровадженні ЦРТ є не лише використання переваг нової техніки, але й її застосування поза межами радіопростору. Процес запровадження ЦРТ  передбачав здійснення цілого ряду проектів: • iнтеграція цифрового радіо з мобільною комунікацією; • проект «Дисплей», який дозволяв би подавати зображення різних знаків і характе- рів на приймачах; • реклама поза межами електронного зв’язку; • проект «Сократ», який передбачав поширення радіоцифрової мобільної інтеграції на систему освіти; • проект «Розумне таксі», яким поширювалась радіоцифрова мобільна інтеграція в систему навігації таксі для відображення на екрані приймача автомобіля найбільш вигідного маршруту проїзду; • проект «Фінансовий звіт», заснований на базi фондового ринку.

     Перехід на «цифру» дозволяє на ділі забезпечити конституційне право громадян на інформацію. Соціальне значення цього величезне. Такий перехід заслуговує на те, щоб стати національною програмою. Загальнонаціональний частотний ресурс не менш важливий, анiж нафтовий або газовий, і розпорядитися їм треба на користь всього народу, а не декількох «частотних олігархів».

Завдання: скласти конспект, що містить переваги і недоліки цифрового радіомовлення.

Контрольне завдання: розглянути і написати принципи будови цифрового радіомовлення.

Виконання контрольного завдання  відправляйте на електронну пошту : honor7valera@gmail.com





Немає коментарів:

Дописати коментар