неділя, 22 листопада 2020 р.

Автотрансформатори

 

23 листопада 2020р.

Предмет: Електротехніка.

Урок 25: Автотрансформатори.

 

          Автотрансформа́тор — трансформатор, дві або більше обмоток якого мають спільну частину. Це є варіант виконання силового трансформатора, в якому первинна і вторинна обмотки сполучені безпосередньо, і мають за рахунок цього не тільки електромагнітний зв'язок, а й електричний. Обмотка автотрансформатора має декілька виводів (як мінімум 3), при підключенні до яких, можна отримувати різні напруги.

       Автотрансформатори можуть бути понижувальними і підвищувальними, однофазними і трифазними. У трифазного трансформатора обмотки фаз з'єднують зіркою.

Значного поширення набули автотрансформатори зі змінним коефіцієнтом трансформації. Такі автотрансформатори оснащуються пристроєм, що дозволяє регулювати величину напруги на вторинній обмотці шляхом зміни числа витків. Це здійснюється завдяки ковзному контакту (щітки чи ролика), що переміщується безпосередньо по зачищеній від ізоляції поверхні витків обмотки. Такі автотрансформатори називають регуляторами напруги. Вітчизняною промисловістю виготовляються регулятори напруги невеликої потужності серії РНО (однофазні) і РНТ (трифазні). Автотрансформатори, що призначені для лабораторного використання називають ЛАТР (лабораторний автотрансформатор).



Автотрансформатори використовуються в побутових стабілізаторах напруги. Часто ЛАТР використовують в лабораторіях при тестуванні або ремонті електронних пристроїв. Проте вони знайшли своє застосування і в високовольтних мережах, а також для електрифікації залізниць.

 

 

Додатковий відеоматеріал:




 

Контрольне завдання:

1.Розглянути переваги та недоліки автотрансформаторів порівняно із звичайними трансформаторами.

2.Відповіді відправляйте на електронну пошту: honor7valera@gmail.com

Немає коментарів:

Дописати коментар