27 листопада 2020р.
Предмет: Електротехніка.
Урок 31: Універсальні колекторні двигуни.
Незважаючи на те, що колекторний вузол можна назвати найслабшим місцем електродвигуна, подібні моделі знайшли широке застосування. Все завдяки невисокій ціні і легкості управління швидкістю. Колекторні двигуни змінного струму стоять практично в будь-якої побутової техніки, як великої, так і дрібної. Міксери, блендери, кавомолки, будівельні фени, навіть пральні машини (привід барабана).
Універсальний колекторний двигун працює від постійної і змінної напруги.
За будовою універсальні колекторні двигуни не відрізняються від моделей постійного струму з обмотками збудження. Різниця, безумовно є, але вона не в пристрої, а в деталях:
Робота колекторних електродвигунів універсального типу заснована на тому, що якщо одночасно (або майже одночасно) поміняти полярність живлення на обмотках статора і ротора, напрямок результуючого моменту залишиться тим же. При послідовній схемі збудження полярність змінюється з дуже невеликою затримкою. Так що напрямок обертання ротора залишається тим же.
переваги І НЕДОЛІКИ
Хоча універсальні колекторні двигуни активно використовуються, вони мають серйозні недоліки:
Але всі ці недоліки компенсуються перевагою в тому , що при частоті напруги живлення в 50 Гц вони можуть обертатися зі швидкістю 9000-10000 об / хв. У порівнянні з синхронними і асинхронними двигунами це дуже багато, максимальна їх швидкість – 3000 об / хв. Саме це зумовило використання цього типу моторів в побутовій техніці. Але поступово вони замінюються сучасними безщиточними двигунами. З розвитком напівпровідників їх виробництво і управління стає все більш дешевим і простим.
Додатковий відеоматеріал:
1. Чому універсальні колекторні двигуни мають більш низький ККД при роботі на змінному струмі порівняно з роботою на постійному струмі такої ж напруги? 2. Поясніть, якім чином двигуни створюють радіоперешкоди?
Відповіді відправляйте на електронну пошту: honor7valera@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар