четвер, 26 листопада 2020 р.

Універсальний колекторний двигун

 

27 листопада 2020р.

Предмет: Електротехніка.

Урок 31: Універсальні колекторні двигуни.

           Незважаючи на те, що колекторний вузол можна назвати найслабшим місцем електродвигуна, подібні моделі знайшли широке застосування. Все завдяки невисокій ціні і легкості управління швидкістю. Колекторні двигуни змінного струму стоять практично в будь-якої побутової техніки, як великої, так і дрібної. Міксери, блендери, кавомолки, будівельні фени, навіть пральні машини (привід барабана).

            Універсальний колекторний двигун працює від постійної і змінної напруги.

     За будовою універсальні колекторні двигуни не відрізняються від моделей постійного       струму з обмотками збудження. Різниця, безумовно є, але вона не в пристрої, а в деталях:

  • 1.Схема збудження завжди послідовна.
  • 2.Магнітні системи ротора і статора для компенсації магнітних втрат роблять шіхтованного типу (єдина система без суцільних розрізів).
  • 3.Обмотка збудження складається з декількох секцій. Це необхідно, щоб режими роботи на постійній і змінній напрузі були схожі.

      Робота колекторних електродвигунів універсального типу заснована на тому, що якщо одночасно (або майже одночасно) поміняти полярність живлення на обмотках статора і ротора, напрямок результуючого моменту залишиться тим же. При послідовній схемі збудження полярність змінюється з дуже невеликою затримкою. Так що напрямок обертання ротора залишається тим же.

           переваги І НЕДОЛІКИ

      Хоча універсальні колекторні двигуни активно використовуються, вони мають серйозні недоліки:

  • 1.Більш низький ККД при роботі на змінному струмі (якщо порівнювати з роботою на постійному такої ж напруги).
  • 2.Сильне іскріння колекторного вузла на змінному струмі.
  • 3.Створюють радіоперешкоди.
  • 4.Підвищений рівень шуму при роботі у багатьох моделях будівельної техніки.

         Але всі ці недоліки компенсуються перевагою в тому , що при частоті напруги живлення в 50 Гц вони можуть обертатися зі швидкістю 9000-10000 об / хв. У порівнянні з синхронними і асинхронними двигунами це дуже багато, максимальна їх швидкість – 3000 об / хв. Саме це зумовило використання цього типу моторів в побутовій техніці. Але поступово вони замінюються сучасними безщиточними двигунами. З розвитком напівпровідників їх виробництво і управління стає все більш дешевим і простим.

 Додатковий відеоматеріал:

Контрольні питання:
1. Чому універсальні колекторні двигуни мають більш низький ККД при роботі на змінному струмі порівняно з роботою на постійному струмі такої ж напруги? 2. Поясніть, якім чином двигуни створюють радіоперешкоди?

 Відповіді відправляйте на електронну пошту: honor7valera@gmail.com

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар