18 січня 2021р.
Предмет: Технології.
Урок 20 : HD-технології в українському телебаченні.
HD — набір стандартів високої роздільної здатності телевізійного зображення, поки що рідкісний для українського телевізійного ринку, адже більшість українських каналів мовить у стандартній якості (SD). Дві найбільші українські медіагрупи — StarLightMedia та «1+1 медіа» — планують запуск HD-версій своїх основних каналів. Подібні плани і в «Медіа Групи Україна» — тут вважають доцільним підвищувати роздільну здатність після кодування телевізійного сигналу на супутнику, яке заплановане на кінець року. Тому зараз триває підготовчий період: групи мають перевести контент своїх відеобібліотек у новий формат, а це потребує часу й коштів. «1+1 медіа» вже почала тестувати свої канали в HD на супутнику SES. І телеканали, і провайдери схиляються до ідеї, що HD-версії телеканалів доцільно розвивати у платному сегменті.Провайдери сподіваються, що поява HD-версій дозволить їм обґрунтувати перед своїми абонентами вартість пакетів, куди входить більшість загальнонаціональних каналів, які доступні водночас у безкоштовному ефірі.
Проблеми можуть виникнути лише в тих провайдерів, які використовують телевізійний кабель ще й для інших цілей (наприклад, послуги інтернету за технологією DOCSIS), а також для більшості невеликих кабельних провайдерів, які мають виключно аналогові мережі кабельного ТБ.Ключовим питанням для запуску нового формату є і якість бібліотеки каналів. Увесь новий контент канали вже знімають в HD. Наприклад, «1+1» ще у 2012 році побудував новий телецентр із технологіями HD Ready. Але частка старого продукту, знятого в SD, в контенті загальнонаціональних каналів іще достатньо висока.Тепер канали намагаються переформатувати свій відеопродукт із SD у HD. Цей процес називається «апскейл».У групі «1+1 медіа» підготовка та накопичення контенту в бібліотеці в обох форматах (SD та HD) триває впродовж двох-трьох років.У групі «1+1 медіа» підготовка та накопичення контенту в бібліотеці в обох форматах (SD та HD) триває впродовж двох-трьох років. Тож сьогодні близько 80 % бібліотеки телеканалу вже доступні в HD-якості.За даними дослідницької компанії GfK Ukraine, яка вивчає роздрібні продажі побутової техніки та електроніки, всі нові телевізори та приставки, які продаються в Україні з 2015 року, підтримують формат HD. На ринку присутні телевізори різних форматів: HD Ready, Full HD, Ultra HD/4К. Вони відрізняються роздільною здатністю, від якої залежить чіткість зображення.
Дослідження GfK Ukraine свідчить, що за останній рік майже втричі зросла загальна частка проданих телевізорів (із 10,9 % до 33,9 %). При цьому найбільше зріс попит на телевізори Full HD. А от телевізори Ultra HD/4К стали купувати менше. Та незважаючи на уповільнення темпів продажів таких телевізорів, GfK Ukraine називає їх провідними драйверами технічного оснащення. Наприклад, в Азії виробники взагалі переходять на стандарт 8К. Технології ще чіткішого зображення стають дедалі популярнішими у світі, але в Україні через високу ціну такі пристрої поки ще не мають високого попиту. Із чотирьох найбільших медіагруп канали в НD-якості у платному сегменті запустила тільки «Медіа Група Україна». Це спортивні канали «Футбол 1» / «Футбол 2». У якості HD виходять новинні канали (наприклад, «112 Україна») та нішеві канали медіагрупи. HD-версії — прерогатива не лише платного сегменту. Нагадаємо, що сім українських телеканалів мають ліцензії на мовлення у стандарті HD в цифровому ефірі Т2 в мережі провайдера «Зеонбуду» (спершу планувалося, що таких каналів буде десять). Це чотири канали Inter Media Group, два канали «Медіа Групи Україна» та один канал із-поза медіагруп. У мультиплексі МХ-1 — «Інтер» та «Україна», у МХ-2 — Zoom та «Індиго ТБ», у МХ-3 — «Мега» та «Піксель», у МХ-5 — Прямий канал.
Контрольні питання:
1. Поясніть, що таке HD-телебачення та які умови його прймання.
2.Як здійснюється передача сигналів HD-телебачення?
Відповіді відправляйте на електронну пошту: honor7valera@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар