понеділок, 4 квітня 2022 р.

Автомагнітола (головний пристрій)

 

5 квітня 2022р.

Предмет: Сучасні види радіоелектронної апаратури.

Тема: Сучасні аудіопрогравачі.

Урок 11,12. Функціональні схеми та особливості принципових схем. Технологія обслуговування, ремонту.

    Термін «головний пристрій» був уведений у лексикон автомобілістів фахівцями, які професійно займаються автомобільним звуком. Термін введений з метою виведення з ужитку слова «автомагнітола»

     У автомобілі головний пристрій зазвичай розташовується в центрі приладової панелі.Часто головні пристрої є метою крадіжок, тому вони також інтегровані в систему сигналізації автомобіля.

    Головні пристрої дають користувачеві можливість контролювати розважальну функціональність автомобіля — радіоприймач (AM/FM, супутник), програвання аудіо (CD, DVD, MP3) і відео (з носіїв або через ТВ-тюнер), Bluetooth-з'єднання, GPS-навігацію, кардрідер.

Багато виробників у нових моделях передбачають контроль за допомогою головного пристрою і за іншими системами автомобіля: освітленням, вентиляцією, рівнем палива і масла, термометром, вивід на екран одометра і сигналів попереджень — фактично перетворюючи головний пристрій у додаткову приладову панель.

     Багато сучасних головних пристроїв оснащені чутливими до доторку екранами для зручності використання. Стандартними розмірами для головних пристроїв у Європі, Південній Америці, Австралії та Нової Зеландії є Single DIN ISO 7736 (178x53 мм), в Японії, Великій Британії та Північній Америці Double DIN (178x106 мм).

    Найчастіше для з'єднання головного пристрою з електричною системою автомобіля використовують 8-контактний роз'єм ISO 10487.

    Автомагнітоли випускаються одноблочного та двохблочного формату: 1DIN та 2DIN (Рис.1). Формат 2DIN більш перспективний із зростанням продуктів мультимедіа.

                                                                           Рис.1.

 Схема підключення магнітол зображена на Рис.2:

                                                                          Рис.2.
      Це підключення контактів по кольорах відповідає більшості магнітол, але не всім. Бувають вкрай рідкісні винятки. Здається на цьому і все, але "все" в такій справі ніколи не буває... Адже є безліч нюансів, на які варто звернути увагу. Якщо у вас до цього не було аудіопідготовки, тобто тих самих роз'ємів ISO під "торпедою", то живлення краще протягнути прямо з акумулятора. Якщо такі роз'єми є, то не варто винаходити велосипед. Тим більше, якщо ви не збираєтеся брати участь у будь-яких змаганнях зі звуку. Для живлення магнітоли задіяні два дроти. Це червоний та жовтий! Червоний відключається через замок запалювання, маркується як ACC, це керуючий дріт. Він служить лише управління живлення магнітоли і трохи більше. А ось жовтий – постійно підключений. Жовтий відповідає за живлення пам'яті магнітоли, за налаштування. Щоб щоразу не доводилося виставляти тембр, баланс динаміків, шукати станції... Крім того, жовтий є і силовим, через нього подається підвищений струм, коли є живлення на червоному дроті.

    Тепер давайте подумаємо... Що буде з акумулятором якщо не забезпечити відключення дроту магнітоли під час стоянки? Нічого гарного не буде. В один прекрасний день, а може не такий прекрасний, як потім з'ясується, у вас просто сяде акумулятор. І це означає, що таки червоний провід треба відключати. Але відключати провід від замку запалення зовсім не комільфо. А як тоді слухати магнітолу на пікніку, коли запалення вимкнено? Так і залишати машину з увімкненим запалюванням? Не варіант! І тут доведеться подумати над тим, щоб живлення на червоний провід було завжди доти, доки машина не поставлена ​​на охорону від сигналізації. Можна змонтувати просту електричну схему, яка підключатиме і відключатиме магнітолу автоматично від сигналізації.

    Основні несправності сучасних магнітол (головних пристроїв): пошкодження гнучких шлейфів, відсутність контактів мікрокнопок, збій прошивки мікросхем пам'яті, вихід зі строю потужних мікросхем підсилювачів звукової частоти. Крім цього, в багатьох сучасних магнітолах акумуляторне живлення +12 В перетворюється в меньші напруги +5 В, +3,3 В для живлення мікросхем. При ремонті треба ретельно перевіряти інтегральні стабілізатори на меньші напруги, а також запобіжники і розривні резистори. Тимчасове зникнення індікації, звуку при вібраціях, механічних впливах свідчить про несправність гнучких шлейфів, контактів проводів, роз'ємів.

 Завдання: скласти конспект з теми та опрацювати інтернет-ресурси з теми:

 Контрольне завдання: написати технологію перевірки потужних мікросхем підсилювачів звукової частоти в сучасній аудіоапаратурі.

 Відповідь на контрольне завдання надсилайте на електронну пошту: honor7valera@gmail.com

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар