5 квітня 2022р.
Предмет: Сучасні види радіоелектронної апаратури.
Тема: Сучасні аудіопрогравачі.
Урок 11,12. Функціональні схеми та особливості принципових схем. Технологія обслуговування, ремонту.
Термін «головний пристрій» був уведений у лексикон автомобілістів фахівцями, які професійно займаються автомобільним звуком. Термін введений з метою виведення з ужитку слова «автомагнітола»
У автомобілі головний пристрій зазвичай розташовується в центрі приладової панелі.Часто головні пристрої є метою крадіжок, тому вони також інтегровані в систему сигналізації автомобіля.
Головні пристрої дають користувачеві можливість контролювати розважальну функціональність автомобіля — радіоприймач (AM/FM, супутник), програвання аудіо (CD, DVD, MP3) і відео (з носіїв або через ТВ-тюнер), Bluetooth-з'єднання, GPS-навігацію, кардрідер.
Багато виробників у нових моделях передбачають контроль за допомогою головного пристрою і за іншими системами автомобіля: освітленням, вентиляцією, рівнем палива і масла, термометром, вивід на екран одометра і сигналів попереджень — фактично перетворюючи головний пристрій у додаткову приладову панель.
Багато сучасних головних пристроїв оснащені чутливими до доторку екранами для зручності використання. Стандартними розмірами для головних пристроїв у Європі, Південній Америці, Австралії та Нової Зеландії є Single DIN ISO 7736 (178x53 мм), в Японії, Великій Британії та Північній Америці Double DIN (178x106 мм).
Найчастіше для з'єднання головного пристрою з електричною системою автомобіля використовують 8-контактний роз'єм ISO 10487.
Автомагнітоли випускаються одноблочного та двохблочного формату: 1DIN та 2DIN (Рис.1). Формат 2DIN більш перспективний із зростанням продуктів мультимедіа.
Рис.1.
Тепер давайте подумаємо... Що буде з акумулятором якщо не забезпечити відключення дроту магнітоли під час стоянки? Нічого гарного не буде. В один прекрасний день, а може не такий прекрасний, як потім з'ясується, у вас просто сяде акумулятор. І це означає, що таки червоний провід треба відключати. Але відключати провід від замку запалення зовсім не комільфо. А як тоді слухати магнітолу на пікніку, коли запалення вимкнено? Так і залишати машину з увімкненим запалюванням? Не варіант! І тут доведеться подумати над тим, щоб живлення на червоний провід було завжди доти, доки машина не поставлена на охорону від сигналізації. Можна змонтувати просту електричну схему, яка підключатиме і відключатиме магнітолу автоматично від сигналізації.
Основні несправності сучасних магнітол (головних пристроїв): пошкодження гнучких шлейфів, відсутність контактів мікрокнопок, збій прошивки мікросхем пам'яті, вихід зі строю потужних мікросхем підсилювачів звукової частоти. Крім цього, в багатьох сучасних магнітолах акумуляторне живлення +12 В перетворюється в меньші напруги +5 В, +3,3 В для живлення мікросхем. При ремонті треба ретельно перевіряти інтегральні стабілізатори на меньші напруги, а також запобіжники і розривні резистори. Тимчасове зникнення індікації, звуку при вібраціях, механічних впливах свідчить про несправність гнучких шлейфів, контактів проводів, роз'ємів.
Завдання: скласти конспект з теми та опрацювати інтернет-ресурси з теми:
Контрольне завдання: написати технологію перевірки потужних мікросхем підсилювачів звукової частоти в сучасній аудіоапаратурі.
Відповідь на контрольне завдання надсилайте на електронну пошту: honor7valera@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар